We focussen op kwaliteit van leven, waarbij we altijd uitgaan van de behoefte van de gast.

IPSO biedt psychosociale zorg. Laagdrempelig en altijd dichtbij. We focussen op kwaliteit van leven, waarbij we altijd uitgaan van de behoefte van de gast. Stichting IPSO heeft de status van Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

  • We werken met 4500 bevlogen en getrainde vrijwilligers
  • Met onze 81 centra hebben we een landelijke dekking
  • Ruim 200.000 gasten bezoeken jaarlijks een IPSO centrum
  • 96% van onze bezoekers ervaart een positief effect

Missie
Onze missie? Kwalitatief goede en laagdrempelige psychosociale zorg dichtbij huis voor alle kankerpatiënten en naasten in Nederland. Om deze missie kracht bij te zetten hebben we de volgende 6 doelstellingen geformuleerd:

  1. IPSO centra zijn een onlosmakelijk onderdeel van het oncologisch zorgnetwerk
  2. IPSO centra voldoen aan een geaccepteerde basis kwaliteit voor psychosociale ondersteuning
  3. IPSO centra zijn toegankelijk voor alle (ex)patiënten en naasten in Nederland
  4. Er is een toekomstbestendige financiering gerealiseerd voor IPSO en de IPSO centra
  5. De IPSO centra hebben een goede naamsbekendheid en een goed imago
  6. Er is een grote geefbereidheid voor het fenomeen IPSO centrum

 



Statuten Stichting IPSO

Akte van statutenwijziging Vereniging IPSO centra

Medewerkers Landelijk Bureau

Organisatie

Sonja Robben, directeur/bestuurder

-

‘Ik wil de IPSO centra structureel onderdeel maken van het oncologisch zorgnetwerk en zorgen voor een duurzame toekomst voor deze unieke vorm van psychosociale zorg.’

Organisatie

Annemarie Stavorinus, officemanager

-

‘Als officemanager ben ik het aanspreekpunt voor alle IPSO centra en externen en daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de organisatorische en secretariële zaken op het Landelijk Bureau.’

Organisatie

Reimeke Spanjaard, senior beleidsadviseur

-

‘Mijn droom? Dat de IPSO centra als informele zorg een vanzelfsprekende aanvulling zijn op de formele zorg. Resultaat? 1+1=3’

Organisatie

Helen Sijm, fondsenwerver

-

‘Ik verzorg onze fondsenwerving op landelijk gebied, maar kijk ook waar mijn ervaring kan worden ingezet om centra lokaal verder te helpen op het gebied van fondsenwerving.’

Organisatie

Djoeke Barkey, communicatieadviseur

-

‘Mijn missie? Stichting IPSO en de IPSO centra profileren en steviger op de kaart zetten, zodat mensen geraakt door kanker weten dat ze bij ons terecht kunnen.’

Organisatie

Irene Groen, financieel/administratief medewerker

-

‘Ik ontzorg, help waar nodig en zorg voor een duidelijk inzicht in de financiën van IPSO en de IPSO centra.’

Organisatie

Johanna Kasperkovitz, programmamanager Samenwerking en Kwaliteit

-

‘Ik werk aan het bevorderen van samenwerking tussen formele en informele zorg binnen de psychosociale oncologie. Een belangrijk aspect daarbij is het samen met centra doorontwikkelen en borgen van de kwaliteit van hun aanbod.’

Organisatie

Carolien Schaafsma, projectcoördinator

-

‘Als projectcoördinator vervul ik een centrale, coördinerende rol in de projecten die landelijk spelen. Denk aan financiële inzamelingsacties voor de centra, maar ook aan Positieve Gezondheid en het Bestuurders Development Programma.’

Organisatie

Ingrid Damen, productmanager

-

‘Als productmanager hou ik me bezig met allerhande automatiseringsvraagstukken om de IPSO Centra landelijk te kunnen ondersteunen en te servicen. Mijn doel is om de perfecte vertaalslag te maken tussen de behoefte van de gebruiker en de tools die wij aanbieden.’

Organisatie

Janneke Sparreboom, Regio Adviseur (Noord-Nederland)

-

‘Samen hoop ik op een constructieve manier, de onderlinge samenwerking van de Centra voor leven met en na kanker en de samenwerking mét IPSO te bevorderen en zo nog betere ondersteuning te creëren voor mensen die leven met en na kanker.’

Organisatie

Anneke de Boer, Regio Adviseur (Midden-Nederland)

-

‘Onderling tussen de centra én met IPSO de verbinding tot stand brengen. Ik ben heel erg van samenwerken, krachten bundelen en dan met elkaar onze doelen bereiken. Ik wil samen met de centra zoeken naar hoe we de kwaliteit kunnen verbeteren en hoe we aan de gestelde eisen kunnen voldoen.’

Organisatie

Jolanda Rubens, Regio Adviseur (Zuid-Nederland)

-

‘Dat de centra door de kwaliteitsverbetering hun gasten nog beter kunnen ondersteunen. Dat de centra hun eigen identiteit behouden en zeggen: dit werkt beter én onze kwaliteit is duidelijk omhoog gegaan, op een manier die bij ons past. Zodat uiteindelijk nog meer mensen onze ondersteuning weten te vinden. Daar wil ik heel erg graag bij helpen.’

'Het centrum was voor mij het lijntje naar meedoen aan de normale maatschappij'

Monique

Gast Centrum voor leven met en na kanker

Lees het verhaal van Monique

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig het laatste nieuws.